lokasi : one utama

[bunyi msj. peti mesej memuat turun mesej masuk]
joned, aku otw gi kl.aku kat one utama.dtg ar,he3


ha?biar btl ko ni?skrg ktne?ala xtau ktne.amek ah aku

ak br cmpi y0ngpeng.one utama kat damansara sblh tv3.ak ikut bf ak ni.die nk g rally..ajak kamu le


lame ke kt kl?tdo sane ke blk hr?waa nk jmpe ko.rindu ah.hehe :)

xla,ak blk ari.mehla dtg cni.hu3


hehe ok2 aku dtg.kamu say thanks kt ko sbb hr ni die ajak dating tp aku xmo sbb majuk tp da ko suh ajak kamu,die bterimas bpd ko.huhu

he3..kne blnje ak tu.ha3 jumpe disane

oraito~ t da sampai,bgtau aku.aku nk bwk osmet g pasar dl.da ah kensel nk bwk dorg g alamanda hr ni sbb nk jmpe ko tau.hehe

mesej terhenti..

[sekali lagi peti mesej memuat trn mesej]


"ak dah de kat kl"

sepantas cahaya aku menggapai hp sony ericsson merahku dan menaip msj m
engajak aizudd ke lokasi untuk bjumpe huda si gadis cowboy
disebabkan ati yang meronta-ronta ingin pulang jb tidak kesampaian
cukupla dengan berjumpe sahabat dari jb [asalkan ade word JB]
sahabat susah dan senang semase aku training di airport
uwaaa seronok sangat

tak lame menunggu aizudd, kami memulakan perjalanan

Perjalanan yang agak sukar kerana masing-masing tidak mngetahui dimana letaknye lokasi one utama tersebut

Berbekalkan semangat yang kuat, kami merempuh jua jalan yang tidak tau kemane arah tuju

Target utama ‘damansara’

Kami begitu patuh mengikuti arahan signboard ke damansara

Disuruh ke kiri, kami ke kiri

Disuruh ke kanan, kami kekanan

Huhu bagai kerbau yang diikat dihidung [btl ke?]

Ikut saje arahan

Tiba disatu sempang ternampak signboard ke ‘the curve’

Aku pn dengan yakin mengarahkan mengikut laluan ‘the curve’ bile mule teringat msj huda

Aku buka balik peti msj dan membuat semakan

‘cari signboard ke damansara utama, the curve then nmpk ou kat ngan tv3’

Tapi selepas membuat simpangan ke the curve, tiade satu pn arah ke damansara

Untuk tidak membazirkan lebihan minyak si mama, kami membuat pusingan semula

Untuk kali pertama aku membuat silap

[sebenarnye saje bagi chance pd bf.sbb die kan sll lupe jalan.haha~]

Kami meneruskan perjalanan semula

Mula mematuhi signboard damansara utama pula

Dan akhir nye

‘tu Nampak no 1.mesti one utama! Yes! Sampai jugak

Dengan penuh yakin dan semangat aku menjerit.huhu~

Akhirnye pengembaraan kami tidak sia-sia bila akhirnye kami menemui jua destinasi yang di cari

Beg diseluk untuk mencri fon


Dear, da sampai da.nk cr parking.kamu kat mane?

‘ak kat belah belakang kt luar.ko park luar @ dalam?'

park dalam.ko ktne ni?

‘Ko cr kdi guess level bwh then nmpk car show proton..kt ctu de pintu kuar, ko kuar dr pintu tu cri kete satria byk2 park kat luar.aku kt area ctu’

‘ok’

skali lagi kami meneroka komplek tanpa mengetahui lokasi sebenar

Pusing punye pusing akhirnye kami pasrah.xjmpe pn butik guess

Kami amek keputusan untuk bertanye security guard

Tapi hampa kerana beliau pn tak tau [isk pe ah derang ni]

Kami ke info counter untuk mendapatkan lokasi yang dicari

Sebelum mencari lokasi, kami singgah dahulu untuk menunaikan tanggungjawab

Selepas solat, kami menerokai semula one utama dan mencari lokasi butik guess

Jalan punye jalan.naik escalator trn escalator,akhirnye kami menemui butik guess

Tapi mase tu kelibat si gadis koboi langsung tdak kelihatan

Dgn ade nye teknologi yang sedikit canggih,kami berhubung

Kol punye kol, jalan punye jalan, cari punye cari, akhirnnye kami bertemu

Perghh da cam 5juta thn xjmpe kan.hukhuk~

Bersalam-salaman berpelu-pelukan.dan mule menjadi kepoh

Maklumla da lame xjmpe, tu segale macam gossip nk dikongsi

Padahal sll je bermsjing.kalau da dasar kaki gossip mmg cm2 kot

[maaf kepade en aizuddin sbb terabai kamu jap]

Dari satu gossip bertukar ke gossip lain

Setelah banyak dose yang dibuat, kami kehausan

Huda mencari minuman dan aku mencari aiskrim

Nk haagen dasz tp xkesampaian.tp bantai eskrem pe ntah.

Semangkuk kecik rm6.80 tp mmg berbaloi

Sangat puas dan yummy

Aku amik very berry kot [buahan berry+yogurt] nyum nyum

Aizuud kompem la memilih coffee [mmm~]


Kemudian kami ke lokasi dimana aktiviti rally dijalankan

Huhu hebatnye mereka.kalau aku nk hebat cm2 blh tk?

Tapi apekandaya aku.kete manual..kompem la kantoi.haha

Tp nk jugak hebat cam derang..eyh aku pn kn da hebat

Da tere bawak manual [angkat bakul sendiri plak.hahaha]

Kami hanye jadi penonton.keadaan semakin ghairah bila peserta mule menunjukkan aksi

Bahang yang membakar kami kian mule terase.sama seperti bahangnye aksi-aksi peserta di litar

Kami mengambil keputusan untuk berjalan-jalan di dalam OU bagi mendapatkan suasana sejuk

[sempat lagi berposing.ngee~]


Kami berjalan dari satu kedai ke satu kedai

Hamper separuh kedai yang berada di OU kami lalui

Lalui jela.dwet xde.kalau msk kang,kompem setan mule menggode untuk membeli macam-macam

Hahaha~

Setelah penat, kami membuat keputusan untuk makan

Si cowboy mencadangkan untuk singgah di kluang station

[ni la rupe kluang station nye.mmg olskool abes.care~]


Untuk mendapatkan suasana johor, aku terus bersetuju walau dihati mau kfc

Turun escalator dan berjalan menuju ke kluang station

Amik tempat duduk dan mule meliar mencari menu yang akan singgah di perut aku

Sume Nampak sedap tapi kalau ikutkan nafsu hurm…kompem la pembaziran akan berlaku

Kami mule decide.

[Huda – roti kaya + the tarik]

[Aizudd – nasi ayam + coffee float [ayam die sangat besh]]

[June- chicken chop + bandung selasih [perghh mabeles weyh]]


Aku rase dalam byk-byk chicken chop yang singgah masuk perut aku, ni la yang paling tip top

Mmg kalau nk mkn, cam nk g kuang station lagi je.

Nasi ayam die pn giler sedap..wat aku keje pow kulit ayam die jek [sori aizudd~]

Kire masakan kt sini mmg sangat tiptop la

T blh ah aku rekemen kat sape2 kn.huhu

Huda kate kat koteraye pn ade

Aizudd plak kate kat kluang pn mmg ade

Wahhh mmg tak heran la kalau die bukak byk cawangan

Da mmg sedap pn

Ade gak rase nk suggest pd krew jalan2 cari makan

Hehehe bley ke cm2? :p

Setelah kekenyangan, kami bergosip lagi

Sehingga larut petang

Fon huda bordering-dering untuk memanggil pulang

Selepas bayar, kami menghantar huda pulang

Rs ajak kami ke litar sepang tp disebabkan kaki saye da krem

Dan aizudd pn nmpk muke letih, kami terpakse menolak ajakan tersebut

Kami Menunggu waktu magrib sebagai menghormati tanggungjawab kami sebelum pulang

Sesudah magrib, kami terus pulang ke rumah akibat kepenatan

Walaupun sangat penat sehingga krem tp saye sangat seronok dapat bjmpe gf dan bf saye

Tanpe mereke, sunyi la idup saye [ceyh cm poyo je ayat aku kn]

Thanks to gf and bf sbb nk hangout ngan aku hr tu.bes sangat!


[one utama]


~ to gf : jgn nakal2 tau.miss ya~

~to bf : thanks a lot dear~


0 comments: