perghhh gile pnat smlm..

waktu kejadian : 7.45 am - 3.30pm
lokasi kejadian : smk p14(1) putrajaya

apekah motifnye?spatutnye nk gerak kol 7.15am dr kkm
tp aku plak bangun lewat
padahal tdo punye la awal kn
xtau la sindrom bangun lewat mmg xleh dipisahkan kot
da sebati dengan jiwe rage.hahahaha~
tp kire ok la sbb da belajar bgn sendiri
[kul 5lebey pagi lagi tau tersedar]
cume kadang-kadang je terbabas
nasib ade yang tolong kejutkan
[thanks to my mom n mucuk~]

sister zaharah siap kol lagi kol 7.10am tu
tp aku baru terhegeh-hegeh nk iron baju
warne tema plak adalah pepel
i like it..nggeee~~
msj aina,aina pn xsiap lagi
haha ade mmbe la lambat kan?

bile da terlambat cm biase ah
si kacak akan dipakse berlari laju
benti d traffic lite, boley pulak jmpe team sister zaharah
hahaha sme lambat rupenye [mereka brkfast dulu]
tp saye dan aina pule kelaparan

sesampai di skolah kol7.45am
setup pape yang patut
susun-susun risalah-risalah bkenaan pndengaran, talasemia n soon
da pnat susun, derang suh minum dulu
aku n aina pn terkedek-kedek menuju ke kantin sekolah
sampai-sampai atas, matron cheoh suh minta risalah mengenai contact lens
turun balik dewan..waaa sangat penat
keje nye ke hulu ke hilir je aku ni
puas penat lapa seronok sume pn dirangkum menjadi 1 perasaan
las-las jmpe dr salimah [my doc] n sister tumerah, dpt gak kami mkn

menu : bihun goreng + teh o + tembikai susu
[thanks to catering pe ek sbb bg kekenyangan]

pas2 sambung keje
keliling sekolah lagi cari doctor utk bg cop
cr dari 1 kelas ke 1 kelas huhu
da bg cop da sampaikan amanat aku n aina ke dewan balik
majlis perasmian yang agak mengantok
cam biase ah bile ade ucapan, mate makin galak utk tertutup
ade gak la psembahan dak-dak skolah
teringat plak zaman skolah dulu
klu de pape mesti nk masuk nyanyi la,men rekoder ah,choral speaking blablabla
huhu bley tak nk kembali zaman skolah?
cam bes je seyh~

da tamat perasmian, aie suh aku amek gambo plak
so aku pusing keliling skolah utk ke berape kali ntah
utk amek gambo-gambo bukti kejadian
aku sebagai photographer yang tak berape nk profesional ni
berteman e yang kene merakam aksi-aksi kejadian
kitorang pn berjalan sakan di skolah tu
dari kelas 3e masuk ke kelas 3d dan seterus nye
aktiviti berjalan lancar
snap snap snap
snap snap snap snap
bile da pnat snap, g plak ke kelas pndidikan khas
sesi pgambaran utk bhgn pglihatan
pnat..lenguh..sakit pinggang

lari ke dewan plak
alahan dak-dak skolah rendah pn dtg
cute nye budak-budak ni
mesti aku pn tika skolah rendah sangat cute kn?
hahahaha [dulik ah] ngee~
isk ade ke sorg cikgu ni ckp aku doctor
isk..sangat jauh utk sampai ke tahap tu
tgk darah pn wat aku ***** ni kan plak nk jd doctor?
hahaha..pape pn saye kene akur sbb keje di kkm~

pastu nek pentas.kunun-kunun nk tolong aina
kutip semula kuiz yg da dijwb n no cabutan bertuah
bes wooo byk gile adiah
da ah kene serbu ngan dak-dak comel ni
ade ke nak beskal
kelu terkedu dibuatnye.haha

da pnat melayan si comel n aina
aku g plak de kat sekumpulan kawan-kawan kat bawah tu
sister tumerah plak ajak aku tolong die n matron cheoh ke bhgn plihatan

baru nak duduk,diarah utk tunjuk huruf
ujian penglihatan plak~
perghhh giler ramai orang
memang betul2 dapat sambutan dr budak-budak skolah ni
bagus betul derang [thanks budak-budak skolah]
giler lame aku kene diri
sampai sakit gile pinggang cm nk patah
[isk ngalahkan orang tua plak kan.haha]

bile da terase sangat lame, aku asek je tgk jam
si peneman aku [cik jam k-swiss]
jam da menunjukkan kol 12.45pm
aku pn amek kesempatan ah g dewan
cube melarikan diri dari tanggungjawab
[eyh g dewan pn tanggungjawab jugak sbb kene jg hadiah tau]
so bagai itik pulang petang
bjalan menuju ke dewan..sume setel
aie suh amek gambo lagi
duk bawah n amek gambo
jd tak perlu la aku duk atas pentas.lege~
bagi adiah blablablabla
sesi penutup
pastu bile da majlis penutup kompem la dpt makan kn?
kol3lebey br la lunch
tp xblh nk mkn pn sbb terlalu pnat
sangat-sangat penat.huhu
pas mkn cr cop blk tp sume pn da blk
tak tau lagi nk wt cmne [pasrah]
kemudian drive pulang ke opis
lepak opis aina, solat n terlelap 5minit kot
br trn opis aku..

sangat letih.bajet dpt pulang awal
da kemas barang, br nk blk, mmbe sorang ni ditahan
las2 blk kol6pm jugak

akibat dr kepenatan terus tertido jam 8.30pm
haha nasib la tersedr kol 4am utk isyak~
kemudian continue tido
kerane tido amat berharge~

yang sangat penat.ngee~

0 comments: