ujung minggu lepas aku sangat enjoy
bukan sebab pe..
hanye kerana terubat kerinduan pd family
walau pn bukan family kandung tp pd sedare mare
ade jugak la pertalian darah daging sendiri kn
[adek beradik mak aku jugak..sepupu dan sepapat.hehe]

hr sabtu,pagi-pagi lagi da bangun
tp bermalas-malasan diatas tilam yg nipis
bertemankan bantal musyuk lagi masyam
bertatahkan selimut yang gebu lagi empuk
waaaa sangat nyaman

[kamar beradu saye]

deringan fon mule berjoget-joget
mak tipon
'ko g tak picc tgk zila konvo?nek pe'
'aah g..tgk le nnt cmne'
'td cik im kol,kate nk amek ko tp kol ko tak dpt'
'isk june tpon cik pn asek msk voicemel.xpe kang try lg'
blablabla.....[tamat]

maseh cube mendail cik im..xdpt
dail kakteh..alamak.kakteh masuk dlm dewan plak
xpela..mandi dulu
menari-nari dan bersiul-siul kecil amek towel dan masuk ke toilet
[flisshhh..flaaasshh..fluusshhh]
siap mandi..pilih baju..
sejak keje gomen ni,jarang melaram kemeja
amek la kemeja yg br 2x pakai
melawa jap ah hr ni
g tempat iron
iron kemeja dan tudung sambil bernyanyi-nyanyi kegembiraan
mane tak nye.seronok pe jmpe sedare mare
pas gosok,cube mendail no cik im lagi
nasib baik dapat
'ha ko katne ni?'
'kat umah la..cik kat mn?'
'cik otw blk umah,amek cik ain n budak,ko ktne?kang cik dtg amek'
'ok2 june kt p9,t da nk kuar bgtau la'
'ha yela.kang da sampai cik kol lagi'
ringkas dan padat
...........
...............
[masa berlalu dan...]
da sampai pn picc~
waaa ramai nye orang
meriah..rindu plak time aku konvo dl
pape pn..
congrate to my beloved
kazen
azilah binti ishak

[cun tak kami?]

pas da bgambo sakan, kitorg nk g pesta flora plak
kat presint2
gerak 3 kete ke pesta flora tu
cik im kepale rombongan..hik3~
[belon panas menarik perhatian cik im utk g]

sampai2 je kitorg g menjamu selera dl
mane tak nye.xlunch lagi
so kami di serve oleh pkck2 dan ank2 bujang terune
menu nasi ayam dan air sarsi
thanks to my pkck yg banje mkn
kenyang da aku


[gamba ni xtermasuk grup llk.derang duk meje asing.ngee~]

pas je mkn kami ke pesta flora
belek2 bunge..belek daun
belek dan belek dan belek
gambo dan gambo dan gambo
uwaaa cuace yg sangat panas wt pale aku sakit
tahan skit..diam..
akhirnye derang wat keputusan utk blk
[lege sbb da sakit pale]

penjalanan diterus ke rumah busu dl
kat pantai dalam.quarters polis desa aman
huhu..gile melantak sampai berat aku naik da ni
mule2 disajikan buah salak n kedondong
pas2 datang plak cempedak goreng n pisang goreng
pas2 rezeki datang lagi..kopok ikan goreng
dan lagi kami makan kerang rebus
perrgghhh mmg mabeles
aku yg pantang nmpk mknan ni,santap la sepuas-puasnye
walau pale tgh pening
walau perut maseh penuh dengan nasi ayam
bab makan ni mmg xleh tolak
mane la berat tak naik..[sadis]
pas da kekenyangan, pale lg pusing
aku terus ketiduran
[isk pas mkn tdo..mmg la gemok!]

aku rase tak sampai 30minit aku tdo
aku da dikejutkan suh bgn mkn lagi
perghhh mkn lagi la weyh
jam pn da 6.30pm so aku asar la dl
pas asar derang panggil mkn
perut ni da cm ape da
klu scan,kompem ntah segale mknan ade
hahahaha
pas asar tu,kitorg mkn lagi
menu : nasi lauk ayam kari, kacang botol, sayur kobis, telo masin
perghhh mkn nasi panas2 kan
mmg laju la aku makan
hr ni mungkin hari mkn aku
hik3~
pas mkn, cik im ajak blk umah die plak
sbb meksah nk blk JB mlm tu jugak
aku turuti jer~

beredar plak ke umah cik im kat cheras
sampai2,magrib dl
pas2 cik ain hidangkan lagi makanan
menu : nasi lauk asam pedas ayam, sayur kacang, sambal ketok[plg bes] sotong masak kunyit, ikan masin
perghhh giler sedap tp aku da serender
perut aku da sangat terik
da takde space utk dimuatkan.hehehe~

tp bape cawan teh aku bantai sampai kembong.ngee~

mlm tu,mkck2 mule gerak blk JB
uwaaa cm nk ikut blk je
tp aku kuat kan ati ni
bsaba skit..[mampu kew?]

pas derang blk, aku mule nonton tv
tak tau pe nk wt
cik ain plak kuar kn kopok ikan n mee siput
adess saje nk bg aku gemok la tu
tanpe segan silu,aku mkn jugak
makan sampai muncit
hikhikhik~

da kol12, mate mule mengantok
isyak jap, naik katil dan terus selamat sampai paris

.....paris owh paris.....

2 comments:

@Fr!^n@ @ August 14, 2009 at 7:55 PM

giler kentang
byk btol awak makan june..
tp tak pe.. awak masih kurus... wee.. jeles arr... rina jugak yang maken gmok walau kurang makan.. kurang mkn ker? ahahahahahahah :P

wah.. u really having a gud time yer cik june.. :) happy for ya dear.. take care...

- joned - @ August 17, 2009 at 8:17 AM

hehehe rina i pn sudey gemok ah
bnci betul.berat makin naik
tp ade org btepuk tgn kgmbiraan
mencik!

biase ah bile dtg umah pkck
senang ati ah dpt mkn lebey
huhuhu~

tp klu ramai kawan kat cni lg besh~